„Kotka na gorącym blaszanym dachu” – ból namiętności
„Kotka na gorącym blaszanym dachu” Richarda Brooksa obnaża mroczną stronę seksu, który jawi się jako walka pomiędzy partnerami erotycznymi i potyczka z samym sobą.
„Kotka na gorącym blaszanym dachu” Richarda Brooksa obnaża mroczną stronę seksu, który jawi się jako walka pomiędzy partnerami erotycznymi i potyczka z samym sobą.
„Listonosz dzwoni zawsze dwa razy” Boba Rafelsona zapowiada gatunek erotycznego thrillera lat 90. W centrum umieszcza kobietę i doprowadzające do obłędu pożądanie.
„Forrest Gump”, nagrodzony sześcioma Oscarami film Roberta Zemeckisa, to wyjątkowa historia prostego człowieka, który „może nie jest mądry, ale wie, co to miłość”.
“Skazani na Shawshank” pokazują, że nawet w najgorszych okolicznościach warto zachować wiarę, bo jak powiada jeden z bohaterów, “nadzieja to dobra rzecz”.
„Filadelfia” – głośny film Jonathana Demme’a, którego bohaterem nie jest tylko chorujący na AIDS prawnik, ale również miasto-kolebka amerykańskiej sprawiedliwości.
„12 gniewnych ludzi” – film-ostrzeżenie przed zawodnością sądownictwa opartego na przysięgłych. Tylko odwaga jednego człowieka decyduje tu o sprawiedliwym wyroku.
„Absolwent” Mike Nicholsa to film, który był zapowiedzią rewolucji obyczajowej w Stanach Zjednoczonych. To znacznie więcej niż historia inicjacji seksualnej.
„My Fair Lady” z Audrey Hepburn to film, który okazał się największym sukcesem kasowym w Hollywood od czasów „Przeminęło z wiatrem”. Jaka była historia tego dzieła?
„Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego z legendarną kołysanką Krzysztofa Komedy to film o irracjonalności objawiającej się w samym środku amerykańskiej cywilizacji.
„Olbrzym” – ostatni film Jamesa Deana – to popis wielkich aktorów oraz poruszający obraz amerykańskiego Teksasu, krainy społecznych kontrastów i dzikiej przyrody.
„Sokół maltański” Johna Hustona to sztandarowe dzieło kina noir. Pokazuje skrajną samotność człowieka w miejskiej dżungli i jego uwikłanie w kryminalną intrygę.
„Chinatown” Romana Polańskiego niepokoi swoim fatalistycznym przesłaniem. Chińska dzielnica Los Angeles staje się modelem świata, z którego nie ma ucieczki.