„Rodzina Addamsów” – czyli poznaj upiorną rodzinkę
„Rodzina Addamsów” Barry’ego Sonnenfelda z lat 90. to już klasyka upiornego humoru, która od lat ma grono swoich wielkich fanów. A wszystko zaczęło się od komiksu.
Najlepsze filmy. Sprawdź teraz recenzje filmów. Dobre filmy, oceny filmów. Polskie filmy.
„Rodzina Addamsów” Barry’ego Sonnenfelda z lat 90. to już klasyka upiornego humoru, która od lat ma grono swoich wielkich fanów. A wszystko zaczęło się od komiksu.
„Basen” z 1969 roku to film, który przeszedł do historii jako ekranowe uwiecznienie miłości jednej z najpiękniejszych filmowych par: Romy Schneider i Alaina Delona.
„Samuraj” z 1967 roku w reżyserii Jeana-Pierre Melville’a to już niemal legendarny francuski kryminał neo-noir z niezapomnianą, stylową kreacją Alaina Delona.
„Co lubią tygrysy” to polska komedia erotyczna z Wojciechem Pokorą i Krzysztofem Kowalewskim, która znakomicie portretuje klimat Sopotu u schyłku lat 80.
„Ostatni dzień lata” Tadeusza Konwickiego to arcydzieło filmowe, które posiada wiele wspólnego z „Kobietą z wydm” Hiroshiego Teshigahary. Co łączy oba słynne filmy?
„Footloose” to jeden z kultowych filmów lat 80. o młodzieży, muzyce, tańcu i tamtych szalonych czasach. W rolach głównych wystąpili tu Kevin Bacon i Lori Singer.
„Psy” Władysława Pasikowskiego stały się ikoną tak zwanego „kina bandyckiego” i wylansowały gwiazdy takie, jak Bogusław Linda, Cezary Pazura czy Marek Kondrat.
„Pingwin” w reżyserii Jerzego Stefana Stawińskiego to kameralne kino Polskiej Szkoły Filmowej z doskonałymi kreacjami aktorskimi na czele z Krystyną Konarską.
„Uciekająca panna młoda” to kultowa komedia romantyczna Garry’ego Marshalla ze słynnym aktorskim duetem w rolach głównych: Julią Roberts i Richardem Gere’m.
„Kolekcjoner” z 1965 roku w reżyserii Williama Wylera to ciekawy thriller i kino psychologiczne w jednym. W główne role wcielili się Terence Stamp i Samanta Eggar.
„Nadzy” Mike Leigh, nagrodzony dwiema Złotymi Palmami, to mroczny film przesycony dekadencką filozofią. Zobacz teraz naszą recenzję tej brytyjskiej produkcji.
„Miasteczko Pleasantville” Gary’ego Rossa z 1998 roku to ciekawa filmowa konfrontacja nowoczesnej mentalności USA z tradycyjnym amerykańskim społeczeństwem lat 50.