„Anna i wilki” – kobieta na ołtarzu męskiej władzy
„Anna i wilki” to wybitny film Carlosa Saury. Alegoria frankistowskiej Hiszpanii jest tu także opowieścią o kobiecie w brutalnym świecie urządzonym przez mężczyzn.
„Anna i wilki” to wybitny film Carlosa Saury. Alegoria frankistowskiej Hiszpanii jest tu także opowieścią o kobiecie w brutalnym świecie urządzonym przez mężczyzn.
„Mrożony peppermint” to kwintesencja kina Carlosa Saury. Krajobraz wykutej w skale Cuenki, piękna Geraldine Chaplin i mieszanka muzyki klasycznej z utworami rockowymi.
„Dyskretny urok burżuazji” to nie tylko pamflet na klasę wyższą, ale także demaskacja społecznych konwenansów. Jesteśmy niewolnikami formy, powiada Luis Buñuel.
„Viridiana” to jeden z najgłośniejszych filmów Luisa Buñuela. Reżyser wyraził w nim mocny sprzeciw wobec instytucjonalnej religijności i zakłamania społecznych reguł.
„Generał” Bustera Keaton jest wybitną komedią kina niemego. Śmieszne gagi, wartka akcja, a także filozoficzna puenta – to cechy rozpoznawcze tego filmu.
„Wschód słońca” to wspaniały niemy film Murnaua z 1927 roku. Opowieść o sile miłości, utrzymana w poetyckim stylu, należy do największych osiągnięć światowego kina.
„Portier z hotelu Atlantic” Murnaua to arcydzieło niemego kina, a także poruszająca uniwersalna opowieść o tym, jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa wizerunek społeczny.
„Zmęczona śmierć” Fritza Langa to poetyckie arcydzieło, które zainspirowało najwybitniejszych twórców filmowej głębi, od Ingmara Bergmana po Alfreda Hitchcocka.
„Psychoza” Hitchcocka jest nie tylko arcydreszczowcem, ale także frapującym i przewrotnym studium winy i kary, w które uwikłani są wszyscy bohaterowie filmu.
„Obywatel Kane” do dziś uznawany jest za film, który odmienił oblicze światowego kina. Był to również pierwszy obraz detronizujący słynny amerykański mit.
Michelangelo Antonioni w „Powiększeniu” pokazuje świat, który utracił ciężar dawnych wartości. Zostały nam jedynie substytuty miłości i prawdy, powiada włoski reżyser.
„Mroczny przedmiot pożądania” Buñuela obnaża istotę miłosnych relacji. Jawią się one jako nieczysta gra, w której każda ze stron chce zyskać dla siebie jak najwięcej.