„Anna i wilki” – kobieta na ołtarzu męskiej władzy
„Anna i wilki” to wybitny film Carlosa Saury. Alegoria frankistowskiej Hiszpanii jest tu także opowieścią o kobiecie w brutalnym świecie urządzonym przez mężczyzn.
„Anna i wilki” to wybitny film Carlosa Saury. Alegoria frankistowskiej Hiszpanii jest tu także opowieścią o kobiecie w brutalnym świecie urządzonym przez mężczyzn.
„Mrożony peppermint” to kwintesencja kina Carlosa Saury. Krajobraz wykutej w skale Cuenki, piękna Geraldine Chaplin i mieszanka muzyki klasycznej z utworami rockowymi.
„Dyskretny urok burżuazji” to nie tylko pamflet na klasę wyższą, ale także demaskacja społecznych konwenansów. Jesteśmy niewolnikami formy, powiada Luis Buñuel.
„Viridiana” to jeden z najgłośniejszych filmów Luisa Buñuela. Reżyser wyraził w nim mocny sprzeciw wobec instytucjonalnej religijności i zakłamania społecznych reguł.
„Psychoza” Hitchcocka jest nie tylko arcydreszczowcem, ale także frapującym i przewrotnym studium winy i kary, w które uwikłani są wszyscy bohaterowie filmu.
„Obywatel Kane” do dziś uznawany jest za film, który odmienił oblicze światowego kina. Był to również pierwszy obraz detronizujący słynny amerykański mit.
Michelangelo Antonioni w „Powiększeniu” pokazuje świat, który utracił ciężar dawnych wartości. Zostały nam jedynie substytuty miłości i prawdy, powiada włoski reżyser.
„Mroczny przedmiot pożądania” Buñuela obnaża istotę miłosnych relacji. Jawią się one jako nieczysta gra, w której każda ze stron chce zyskać dla siebie jak najwięcej.
“Miejsce pod słońcem” to według Charliego Chaplina „najlepszy film o Ameryce”. Świetne kreacje aktorskie i reżyseria George’a Stevensa czynią z niego dzieło wyjątkowe.
„Piknik pod Wiszącą Skałą” Petera Weira to film, który oddaje niewyrażalne: metafizyczną głębię ludzkiego przeznaczenia i sensualny związek człowieka z Naturą.
„Lśnienie” to jeden z najwybitniejszych horrorów w dziejach kina. Połączenie reżyserii S. Kubricka, powieści S. Kinga i kreacji J. Nicholsona dało mistrzowski efekt.
„Ojciec chrzestny” – trylogia Mario Puzo i Francisa Forda Coppoli to jeden z najwybitniejszych filmów mafijnych. Odkrywczy, świetnie zagrany i kultowy.