„Gilda” – legenda kina noir
„Gilda” to film, który uczynił z Rity Hayworth niekwestionowaną ikonę seksu. Konwencja kina noir w połączeniu z ekscytującą urodą aktorki dały iście piorunujący efekt.
„Gilda” to film, który uczynił z Rity Hayworth niekwestionowaną ikonę seksu. Konwencja kina noir w połączeniu z ekscytującą urodą aktorki dały iście piorunujący efekt.
„Lecą żurawie” to jeden z najwybitniejszych filmów rosyjskiej kinematografii. Jest on nie tylko opowieścią o miłości, ale także dziełem postalinowskiej odwilży.
„Rzymskie wakacje” z Audrey Hepburn i Gregory Peckiem w rolach głównych to jedna z pierwszych, a zarazem kultowych amerykańskich komedii romantycznych.
„Skłóceni z życiem” to film, który owiewa tragiczna legenda. Po jego realizacji zmarli odtwórcy głównych ról – Marilyn Monroe i Clark Gable.
“To wspaniałe życie” Franka Capry – piękny film o magii Świąt Bożego Narodzenia – wciąż wzrusza i przypomina o tym, co w życiu najważniejsze.
„Batman – początek” Nolana to opowieść o bohaterze mesjańskim, którego misją jest odkupienie win Gotham i powstanie z martwych w filmie „Mroczny rycerz powstaje”.
„Cabaret” – film z Lizą Minnelli, który należy do klasyki światowego kina. To właśnie ten obraz wylansował przeboje „Money Money”, „Mein Herr” czy „Maybe This Time”.
“Na wschód od Edenu” to film przywołujący biblijną opowieść z Księgi Rodzaju. Elia Kazan tropem Johna Steinbecka buduje historię o trudnych męskich relacjach.
Film “Casablanca” to przykład amerykańskiego kina noir. Ta wojenna opowieść jest nie tylko miłosnym melodramatem, ale także wielopoziomowym palimpsestem.
“Pół żartem pół serio” to film, w którym Marilyn Monroe zagrała jedną z najwybitniejszych ról. Wilder z przymrużeniem oka opowiada tu o problemach erotycznych.
“Dolce vita” – film Felliniego, który wyznacza kanon najlepszych dzieł w historii kina. Opowiada o kryzysie kultury, w której wszystko staje się towarem.
“Tam, gdzie rosną poziomki” to dzieło Ingmara Bergmana, w którym najwyraźniej widać mistyczną wrażliwość jego twórcy. Miłość, śmierć, przemijanie – oto najważniejsze problemy filmu.