Cary Grant – hollywoodzki amant i komik
Cary Grant – ulubiony aktor Alfreda Hitchcocka, prawdziwy amant – prywatnie pięciokrotnie żonaty, między innymi z blisko 50 lat młodszą modelką, Barbarą Harris.
Cary Grant – ulubiony aktor Alfreda Hitchcocka, prawdziwy amant – prywatnie pięciokrotnie żonaty, między innymi z blisko 50 lat młodszą modelką, Barbarą Harris.
Vivien Leigh – to ona wcieliła się w role Scarlett O’Hary z „Przeminęło z wiatrem”, Blanche DuBois z „Tramwaju zwanego pożądaniem” i Myry z filmu „Pożegnalny walc”.
Fred Astaire to legenda kina muzycznego – niezrównany tancerz, aktor, filmowy partner zjawiskowej Ginger Rogers. Czy można sobie wyobrazić musical bez niego?
Filmy Andrzeja Wajdy dotykały spraw narodowych lub egzystencjalnych. Reżyser unikał jednak tworzenia jednej wykładni świata, która bywa największym wrogiem prawdy.
Grace Kelly – szalenie piękna i utalentowana aktorka, laureatka Oscara i dostojna księżna Monako. Jaka była naprawdę i dlaczego zrezygnowała z kariery w Hollywood?
Audrey Hepburn, czyli niezapomniana Sabrina, Holly ze “Śniadania u Tiffanny’ego” czy księżniczka z “Rzymskich wakacji” była wcieleniem damy o nienagannych manierach.
Katharine Hepburn mawiała: „Pokażcie mi aktorkę, która nie jest osobowością, a pokażecie mi kobietę, która nie jest gwiazdą”. W czym tkwił sekret pięknej Katharine?
Ingrid Bergman – druga obok Grety Garbo wielka hollywoodzka gwiazda o szwedzkich korzeniach. Wybitna aktorka czy skandalistka – jaka była naprawdę?
Monica Vitti była ukochaną muzą Michalangelo Antonioniego. W filmach “Przygoda”, “Noc” i “Zaćmienie” stworzyła kreacje eteryczne, a jednocześnie zmysłowe i niezapomniane.
Elia Kazan to reżyser takich dzieł, jak np. “Układ”, “Tramwaj zwany pożądaniem” czy “Na wschód od Edenu”. Wielki twórca odkrył talent Jamesa Deana i Marlona Brando.
Pola Negri – najwybitniejsza polska aktorka przedwojenna. Apolonia Chałupiec nie tylko podbiła Hollywood, ale także serca Charliego Chaplina i Rudolfa Valentino.
Federico Fellini konstruuje model świata-widowiska z przeznaczoną każdemu epizodyczną rolą. Jednocześnie film Felliniego opisuje nasze zagubienie w gąszczu współczesności.