„Pociągi pod specjalnym nadzorem” – zwykli ludzie i historia
„Pociągi pod specjalnym nadzorem” Jiriego Menzla to wybitna i ekranizacja prozy Bohumila Hrabala, opowiadająca o zwyczajnych Czechach w trudnych wojennych czasach.
„Pociągi pod specjalnym nadzorem” Jiriego Menzla to wybitna i ekranizacja prozy Bohumila Hrabala, opowiadająca o zwyczajnych Czechach w trudnych wojennych czasach.
„Płonący wieżowiec” z 1974 roku to klasyk kina katastroficznego, w którym zagrała cała plejada hollywoodzkich gwiazd ze Stevem McQueenem i Paulem Newmanem na czele.
„Do widzenia, do jutra” to przenikliwy portret młodej polskiej inteligencji przełomu lat 50. i 60. W rolach głównych zagrali Zbigniew Cybulski i Teresa Tuszyńska.
“Kobieta w czerni” Jamesa Watkinsa to klimatyczny horror w gotyckim stylu, w którym Daniel Radcliffe przełamuje schematyczność swych dotychczasowych kreacji.
„Amator” Kieślowskiego to jeden z najważniejszych filmów Kina Moralnego Niepokoju. Opowiada o PRL-u, narodzinach artysty, roli sztuki i wpisaną w nią ambiwalencji.
„Rejs” Marka Piwowskiego to groteskowy pamflet na rzeczywistość i nowomowę PRL-u, ironiczny portret mentalności Polaków, a do tego rezerwuar kultowych tekstów.
„Pętla” W. J. Hasa na podstawie opowiadania Marka Hłaski to nie tylko historia o pułapce alkoholizmu, ale również egzystencjalny dramat o uniwersalnej wymowie.
„Zaćmienie” pokazuje kryzys współczesnych relacji, w których miłość została zastąpiona przez przypadkowy seks. Główne role wykreowali tu Monica Vitti i Alain Delon.
„Noc” Michelangelo Antonioniego przynosi sugestywny obraz kryzysu współczesnego świata, który pomimo utraty dawnych zasad wciąż posiada ogromne pragnienie miłości.
„Pociąg” Kawalerowicza buduje wieloznaczną metaforę ludzkiej egzystencji, pragnień i marzeń, które okazują się podszyte rozczarowaniem i wiecznym niespełnieniem.
„Mayerling” to historyczny melodramat Terence’a Younga, w którym główne role zagrały takie sławy, jak Omar Sharif, Catherine Deneuve, Ava Garnder czy James Mason.
„Salto” to zanurzona w poetyce groteski wypowiedź Konwickiego na temat Polskiej Szkoły Filmowej, roli artysty i polskości. Główną rolę zagrał tu Zbigniew Cybulski.