„Pociąg” Kawalerowicza – podróż do krainy niespełnienia
„Pociąg” Kawalerowicza buduje wieloznaczną metaforę ludzkiej egzystencji, pragnień i marzeń, które okazują się podszyte rozczarowaniem i wiecznym niespełnieniem.
„Pociąg” Kawalerowicza buduje wieloznaczną metaforę ludzkiej egzystencji, pragnień i marzeń, które okazują się podszyte rozczarowaniem i wiecznym niespełnieniem.
„Mayerling” to historyczny melodramat Terence’a Younga, w którym główne role zagrały takie sławy, jak Omar Sharif, Catherine Deneuve, Ava Garnder czy James Mason.
„Salto” to zanurzona w poetyce groteski wypowiedź Konwickiego na temat Polskiej Szkoły Filmowej, roli artysty i polskości. Główną rolę zagrał tu Zbigniew Cybulski.
„Ludzie za mgłą” Marcela Carné to arcydzieło francuskiego realizmu poetyckiego, a kreacje Jeana Gabina i Michele Morgan oddają poczucie zbliżającej się katastrofy.
„Pokój z widokiem” w reżyserii Jamesa Ivory’ego na podstawie powieści Edwarda Morgana Forstera to romantyczna opowieść o przekraczaniu kulturowych konwenansów.
„Kobieta i mężczyzna” to najlepszy i najbardziej znany film Claude’a Leloucha, który zachwycił widzów pięknem miłosnej historii i wyrafinowanymi środkami wyrazu.
„Rocky” z Syvestrem Stallone to niekwestionowany bokserski klasyk, który zbudował legendę aktora, a pochodzące z filmu sceny na stałe weszły do popkultury.
„Cienista dolina” to subtelny melodramat sir Richarda Attenborougha z Anthonym Hopkinsem, który stawia najgłębsze pytania o sens miłości i znaczenie cierpienia.
„Love Story” to piękny miłosny melodramat w reżyserii Arthura Hillera, który w dobie hipisów i kulturowej kontestacji poruszył widzów swoją prostotą i prawdą.
„Dziedziczka” Williama Wylera z oscarową rolą Olivii de Havilland to historia kobiety oszukanej przez najważniejszych dla niej mężczyzn: ojca i narzeczonego.
„Moskwa nie wierzy łzom” – radzieckie dzieło Mieńszowa – to ciepły, optymistyczny film, który zdobył uznanie zarówno wschodnich, jak i zachodnich widzów.
„Wichrowe wzgórza” Kosminsky’ego to porywająca historia miłości silniejszej od śmierci. Zobacz teraz recenzję adaptacji wiktoriańskiej powieści Emily Brontë.