„Mayerling” Terence’a Younga – sekrety austriackiego dworu
„Mayerling” to historyczny melodramat Terence’a Younga, w którym główne role zagrały takie sławy, jak Omar Sharif, Catherine Deneuve, Ava Garnder czy James Mason.
„Mayerling” to historyczny melodramat Terence’a Younga, w którym główne role zagrały takie sławy, jak Omar Sharif, Catherine Deneuve, Ava Garnder czy James Mason.
„Salto” to zanurzona w poetyce groteski wypowiedź Konwickiego na temat Polskiej Szkoły Filmowej, roli artysty i polskości. Główną rolę zagrał tu Zbigniew Cybulski.
„Ludzie za mgłą” Marcela Carné to arcydzieło francuskiego realizmu poetyckiego, a kreacje Jeana Gabina i Michele Morgan oddają poczucie zbliżającej się katastrofy.
„Pokój z widokiem” w reżyserii Jamesa Ivory’ego na podstawie powieści Edwarda Morgana Forstera to romantyczna opowieść o przekraczaniu kulturowych konwenansów.
„Kobieta i mężczyzna” to najlepszy i najbardziej znany film Claude’a Leloucha, który zachwycił widzów pięknem miłosnej historii i wyrafinowanymi środkami wyrazu.
„Rocky” z Syvestrem Stallone to niekwestionowany bokserski klasyk, który zbudował legendę aktora, a pochodzące z filmu sceny na stałe weszły do popkultury.
„Cienista dolina” to subtelny melodramat sir Richarda Attenborougha z Anthonym Hopkinsem, który stawia najgłębsze pytania o sens miłości i znaczenie cierpienia.
„Love Story” to piękny miłosny melodramat w reżyserii Arthura Hillera, który w dobie hipisów i kulturowej kontestacji poruszył widzów swoją prostotą i prawdą.
„Dziedziczka” Williama Wylera z oscarową rolą Olivii de Havilland to historia kobiety oszukanej przez najważniejszych dla niej mężczyzn: ojca i narzeczonego.
„Moskwa nie wierzy łzom” – radzieckie dzieło Mieńszowa – to ciepły, optymistyczny film, który zdobył uznanie zarówno wschodnich, jak i zachodnich widzów.
„Wichrowe wzgórza” Kosminsky’ego to porywająca historia miłości silniejszej od śmierci. Zobacz teraz recenzję adaptacji wiktoriańskiej powieści Emily Brontë.
„Wiek niewinności” Martina Scorsese na podstawie najbardziej znanej powieści Edith Wharton to nostalgiczno-ironiczny obraz nowojorskiej elity schyłku XIX stulecia.