„Ucieczka skazańca” – apoteoza dążenia do wolności
„Ucieczka skazańca” stanowi przykład wielkości kina Roberta Bressona. Autentyczna historia więźnia z czasów II wojny światowej posiada tu sensy alegoryczne.
„Ucieczka skazańca” stanowi przykład wielkości kina Roberta Bressona. Autentyczna historia więźnia z czasów II wojny światowej posiada tu sensy alegoryczne.
„Cena strachu” Clouzota to świetny, trzymający w napięciu thriller, który jednocześnie stanowi wzorcową wykładnię francuskiego egzystencjalizmu w duchu Camusa.
„Komedianci” to film, którym Marcel Carné zapoczątkował powojenną epokę francuskiego kina, składając hołd wielowiekowej sztuce aktorstwa i galijskiej tradycji.
„Brzask” jest jednym z najważniejszych dzieł Marcela Carné i jego symbolicznej poetyki. To również odmalowanie dekadenckich nastrojów przedwojennej Francji.
„Pod dachami Paryża” to słynna komedia w reżyserii René Claira, która za pomocą obrazu i ulicznych piosenek oddaje niepowtarzalny klimat francuskiej stolicy.
„Towarzysze broni” Jeana Renoira to francuskie arcydzieło i uniwersalny manifest pacyfizmu. Zobacz teraz analizę jednego z najwybitniejszych filmów w historii kina.
„Windą na szafot” to klimatyczny film kryminalny Louisa Malle’a, w którym urokliwe zdjęcia i jazzowe improwizacje współgrają ze zjawiskową kreacją Jeanne Moreau.
„Marsjanie atakują” z 1996 roku to komedia science fiction typowa dla kina Tima Burtona: pełna groteski, surrealizmu, kiczu i specyficznego poczucia humoru.
„Pociągi pod specjalnym nadzorem” Jiriego Menzla to wybitna i ekranizacja prozy Bohumila Hrabala, opowiadająca o zwyczajnych Czechach w trudnych wojennych czasach.
„Płonący wieżowiec” z 1974 roku to klasyk kina katastroficznego, w którym zagrała cała plejada hollywoodzkich gwiazd ze Stevem McQueenem i Paulem Newmanem na czele.
„Do widzenia, do jutra” to przenikliwy portret młodej polskiej inteligencji przełomu lat 50. i 60. W rolach głównych zagrali Zbigniew Cybulski i Teresa Tuszyńska.
“Kobieta w czerni” Jamesa Watkinsa to klimatyczny horror w gotyckim stylu, w którym Daniel Radcliffe przełamuje schematyczność swych dotychczasowych kreacji.