“O północy w Paryżu” – sentymentalna podróż
„O północy w Paryżu” Woody’ego Allena to film nakręcony w poetyce nostalgii za dawnym, utraconym światem, ale jednocześnie demaskujący mit idealnej przeszłości.
„O północy w Paryżu” Woody’ego Allena to film nakręcony w poetyce nostalgii za dawnym, utraconym światem, ale jednocześnie demaskujący mit idealnej przeszłości.
„Wielki Gatsby” – wybitna adaptacja powieści F. S. Fitzgeralda to barwny obraz szalonych lat 20. XX wieku, ale też opowieść o boleśnie utraconych marzeniach.
“Jedz i pij, mężczyzno i kobieto” Anga Lee to film operujący wyrazistymi symbolami. Na pierwszy plan wysuwa się tu zmysłowy apetyt na życie i wszystkie jego uroki.
„Życie jest piękne” Roberto Benigniego jest poruszającym wyznaniem wiary w sensowność świata pomimo jego okropieństw i bezmiaru zła, nawet takiego jak Holocaust.
„Siekierezada” to kultowa ekranizacja powieści Edwarda Stachury z legendarną rolą Żentary. Wieloznaczny i gęsty przekaz filmu otwiera się na rozmaite interpretacje.
„Duma i uprzedzenie” to film, któremu przyświeca idea wiernej adaptacji powieści Jane Austen, co nie znaczy, że nie uległa ona przetworzeniu przez filtr współczesności.
„Przeminęło z wiatrem” to wielki epicki film, którego historia powstania i angażu odtwórców głównych ról jest równie frapująca jak samo dzieło Davida O. Selznicka.
„Dzień świra” to społeczny fenomen, Polacy utożsamili się bowiem z Adamem Miauczyńskim. Komedia współistnieje tu jednak z ponurymi i całkiem realnymi sprawami.
„Rozważna i romantyczna” Anga Lee to udana ekranizacja arcydzieła Jane Austen, choć nieco odmiennie od autorki przedstawia wizję kobiety.
“Lekarstwo na miłość” – ekranizacja powieści Joanny Chmielewskiej “Klin” to świetne aktorskie kreacje Kaliny Jędrusik, Krystyny Sienkiewicz i Andrzeja Łapickiego.
“Hannah i jej siostry” świetnie oddaje istotę kina Woody’ego Allena. Jest w niej typowy dla reżysera humor i odwieczne pytania, na które trudno znaleźć odpowiedź.
„American Beauty” to satyra na amerykański mit sukcesu i dostatniego życia. Sam Mendes demaskuje w swoim filmie fałszywy świat pozorów, ukazując jego nagie oblicze.