„Dwóch papieży” – wiara w obliczu wątpliwości
„Dwóch papieży” to film, który pokazuje, że nikt nie ma monopolu na Boga i nawet duchowi herosi mogą dochodzić do niego zupełnie różnymi drogami.
„Dwóch papieży” to film, który pokazuje, że nikt nie ma monopolu na Boga i nawet duchowi herosi mogą dochodzić do niego zupełnie różnymi drogami.
„Judy” to film, którego największym atutem jest kreacja Renee Zellweger. Aktorka solidnie przygotowała się do roli, by wiernie oddać osobowość Judy Garland.
„Historia małżeńska” to film, który przedstawia iście hollywoodzką wizję rozwodu jako odrobinę smutnego wydarzenia, po którym wszystko wraca do dawnego porządku.
„Wiedźmin” Netflixa to film, którego siła leży w kobietach – jako bohaterkach i aktorkach. One są motorem akcji, atrakcyjnym wabikiem i nośnikiem przesłania serialu.
„Joker” Todda Phillipsa to film budzący skrajne emocje, a główny bohater to postać skomplikowana i niejednoznaczna. Czy nowe dzieło DC zyska miłość widzów?
“Ból i blask” Pedro Almodovara to filmowy autoportret hiszpańskiego reżysera. Ile mieści się w nim prawdy? Tyle, ile oferuje sztuka – jednocześnie wiele i niewiele.
“Pavarotti” – ważny, odkrywczy, nowatorski czy może zbyt idealizujący? Jaki jest najnowszy film dokumentalny Rona Howarda o jednym z największych tenorów na świecie?
„Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego to „piękny kościół bez Boga” jakby powiedział wieszcz. Jest artystyczny, ale brak w nim esencji – prawdziwej miłości.
„Kler” Wojtka Smarzowskiego nawiązuje do biblijnej przypowieści o budowlach wznoszonych na skale oraz na piasku. I zadaje poważne pytanie o fundamenty polskiego Kościoła.
„Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” to film, który wręcz kipi od emocji – jest tu bunt wobec niesprawiedliwości, lęk przed ostracyzmem i śmiercią, ale przede wszystkim jest tu gniew zrozpaczonej matki.
“The Disaster Artist” Jamesa Franco to świetna komedia, ale też frapująca historia o odwadze spełniania marzeń. To również opowieść o przekuwaniu porażki w sukces.
„Dunkierka” to film, który jest jak krzyk bezradności wobec narastającej grozy świata. To również znaczące dzieło najnowszego kina z typowo Nolanowskimi motywami.