„Trzy dni Kondora” – rezultat afery Watergate
“Trzy dni kondora” Sydneya Pollacka ze wspaniałymi kreacjami aktorskimi Roberta Redforda i Faye Dunaway to świetny thriller polityczny i miłosna historia w jednym.
“Trzy dni kondora” Sydneya Pollacka ze wspaniałymi kreacjami aktorskimi Roberta Redforda i Faye Dunaway to świetny thriller polityczny i miłosna historia w jednym.
“Premiera” z 1977 roku w reżyserii Johna Cassavetesa zderza dwa pokrewne i jednocześnie różne światy teatru i kina. Wspaniałą kreację stworzyła tu Gena Rowlands.
“Egzorcysta” W. Friedkina to horror satanistyczny, w którym zło rodzi się z kryzysu tradycyjnych wartości, a zapobiec mu może jedynie powrót do chrześcijaństwa.
“Rozmowa” Francisa Forda Coppoli z Genem Hackmanem to komentarz do politycznych wydarzeń w Ameryce lat 70. oraz refleksja nad omylnością zewnętrznych pozorów.
„Najście” Alexandre’a Bustillo i J. Maury’ego należy do Nowego Francuskiego Ekstremizmu. Naturalistyczna przemoc i skrajne napięcie to główne wyróżniki tego nurtu.
„Tristana” oddaje hiszpański rodowód Luisa Bunuela, a wcielająca się w tytułową postać Catherine Deneuve z wirtuozerią pokazuje moralną przemianę swojej bohaterki.
„A Black Veil for Lisa” M. Dallamano to doskonały przykład włoskiego „giallo”, gatunku obejmującego krwawe filmy grozy, rodem z popularnej literatury kryminalnej.
„Jak ukraść milion dolarów” Williama Wylera to klasyka komedii kryminalnej spod znaku heist movie. Świetne kreacje stworzyli tu Audrey Hepburn i Peter O’Toole.
“The Mack” Michaela Campusa to sztandarowy przykład filmowego nurtu blaxploitation, pokazującego perspektywę Afroamerykanów, w którym główną rolę zagrał Max Julien.
„Bunt” to legendarny japoński film, w którym Masaki Kobayashi demitologizuje kodeks bushidō, demaskując go jako narzędzie wygodne dla despotycznej władzy.
“Odlot” to amerykański debiut Miloša Formana, który dziś stanowi interesujący obraz czasów młodzieżowej kontestacji lat 60., widzianej oczyma przybysza z Europy.
“Pewien Mickey” z główną rolą Warrena Beatty’ego to interesujący przykład fascynacji amerykańskiego kina francuską Nową Falą i reżyserski popis Arthura Penna.