„Pod dachami Paryża” – wesoły gwar francuskiej ulicy
„Pod dachami Paryża” to słynna komedia w reżyserii René Claira, która za pomocą obrazu i ulicznych piosenek oddaje niepowtarzalny klimat francuskiej stolicy.
„Pod dachami Paryża” to słynna komedia w reżyserii René Claira, która za pomocą obrazu i ulicznych piosenek oddaje niepowtarzalny klimat francuskiej stolicy.
„Towarzysze broni” Jeana Renoira to francuskie arcydzieło i uniwersalny manifest pacyfizmu. Zobacz teraz analizę jednego z najwybitniejszych filmów w historii kina.
„Windą na szafot” to klimatyczny film kryminalny Louisa Malle’a, w którym urokliwe zdjęcia i jazzowe improwizacje współgrają ze zjawiskową kreacją Jeanne Moreau.
„Marsjanie atakują” z 1996 roku to komedia science fiction typowa dla kina Tima Burtona: pełna groteski, surrealizmu, kiczu i specyficznego poczucia humoru.
„Pociągi pod specjalnym nadzorem” Jiriego Menzla to wybitna i ekranizacja prozy Bohumila Hrabala, opowiadająca o zwyczajnych Czechach w trudnych wojennych czasach.
„Płonący wieżowiec” z 1974 roku to klasyk kina katastroficznego, w którym zagrała cała plejada hollywoodzkich gwiazd ze Stevem McQueenem i Paulem Newmanem na czele.
„Do widzenia, do jutra” to przenikliwy portret młodej polskiej inteligencji przełomu lat 50. i 60. W rolach głównych zagrali Zbigniew Cybulski i Teresa Tuszyńska.
“Kobieta w czerni” Jamesa Watkinsa to klimatyczny horror w gotyckim stylu, w którym Daniel Radcliffe przełamuje schematyczność swych dotychczasowych kreacji.
„Amator” Kieślowskiego to jeden z najważniejszych filmów Kina Moralnego Niepokoju. Opowiada o PRL-u, narodzinach artysty, roli sztuki i wpisaną w nią ambiwalencji.
„Rejs” Marka Piwowskiego to groteskowy pamflet na rzeczywistość i nowomowę PRL-u, ironiczny portret mentalności Polaków, a do tego rezerwuar kultowych tekstów.
„Pętla” W. J. Hasa na podstawie opowiadania Marka Hłaski to nie tylko historia o pułapce alkoholizmu, ale również egzystencjalny dramat o uniwersalnej wymowie.
„Zaćmienie” pokazuje kryzys współczesnych relacji, w których miłość została zastąpiona przez przypadkowy seks. Główne role wykreowali tu Monica Vitti i Alain Delon.