„Wiedźmin” Netflixa – magia jest kobietą
„Wiedźmin” Netflixa to film, którego siła leży w kobietach – jako bohaterkach i aktorkach. One są motorem akcji, atrakcyjnym wabikiem i nośnikiem przesłania serialu.
„Wiedźmin” Netflixa to film, którego siła leży w kobietach – jako bohaterkach i aktorkach. One są motorem akcji, atrakcyjnym wabikiem i nośnikiem przesłania serialu.
„Joker” Todda Phillipsa to film budzący skrajne emocje, a główny bohater to postać skomplikowana i niejednoznaczna. Czy nowe dzieło DC zyska miłość widzów?
“Ból i blask” Pedro Almodovara to filmowy autoportret hiszpańskiego reżysera. Ile mieści się w nim prawdy? Tyle, ile oferuje sztuka – jednocześnie wiele i niewiele.
“Pavarotti” – ważny, odkrywczy, nowatorski czy może zbyt idealizujący? Jaki jest najnowszy film dokumentalny Rona Howarda o jednym z największych tenorów na świecie?
„Zimna wojna” Pawła Pawlikowskiego to „piękny kościół bez Boga” jakby powiedział wieszcz. Jest artystyczny, ale brak w nim esencji – prawdziwej miłości.
„Kler” Wojtka Smarzowskiego nawiązuje do biblijnej przypowieści o budowlach wznoszonych na skale oraz na piasku. I zadaje poważne pytanie o fundamenty polskiego Kościoła.
„Trzy billboardy za Ebbing, Missouri” to film, który wręcz kipi od emocji – jest tu bunt wobec niesprawiedliwości, lęk przed ostracyzmem i śmiercią, ale przede wszystkim jest tu gniew zrozpaczonej matki.
“The Disaster Artist” Jamesa Franco to świetna komedia, ale też frapująca historia o odwadze spełniania marzeń. To również opowieść o przekuwaniu porażki w sukces.
„Dunkierka” to film, który jest jak krzyk bezradności wobec narastającej grozy świata. To również znaczące dzieło najnowszego kina z typowo Nolanowskimi motywami.
“La La Land” to film, który obala podstawowe mity Hollywood. Stawia pytanie o to, czy można zrealizować marzenia bez kosztów i czy miłość naprawdę jest najważniejsza.
Film “The Help” opowiada o tym, że nie istnieje uniwersalna wersja kobiecości, ale też zwraca uwagę, iż historia kobiet jest równie ważna jak dzieje wielkich wojen.
“Wyspa tajemnic” – film, w którym szpital psychiatryczny staje się modelem świata. Wszyscy jesteśmy pacjentami uwięzionymi na odludnej wyspie, sugeruje Scorsese.