„Pożegnania” Hasa – kojący dotyk nostalgii
„Pożegnania” Wojciecha J. Hasa to liryczna historia miłosna i opowieść o bezpowrotnym końcu przedwojennego świata, utrzymana w poetyce nostalgii za tym, co minione.
„Pożegnania” Wojciecha J. Hasa to liryczna historia miłosna i opowieść o bezpowrotnym końcu przedwojennego świata, utrzymana w poetyce nostalgii za tym, co minione.
„Diuna” Denisa Villeneuve’a to wyjątkowa adaptacja słynnej powieści Franka Herberta z doborową obsadą i dbałością o detale. Zobacz teraz naszą recenzję tego filmu.
„Gdzie śpiewają raki” w reżyserii Olivii Newman to adaptacja niesłychanie głośnej powieści Delii Owens. Czy warto obejrzeć film? Zobacz teraz naszą recenzję.
Serial „Dom” Jana Łomnickiego to piękny i jakże prawdziwy portret sporego kawałka polskiej historii oraz zwyczajnych ludzi, którzy żyli i kochali w PRL-u.
„Przekręt” Guya Ritchiego to świetna komedia gangsterska z doborową obsadą, w której znajdziemy kwintesencję brytyjskości oraz grę z filmowymi gatunkami.
Serial HBO „Normalni ludzie” to adaptacja słynnej powieści Sally Rooney, która przedstawia miłość pokolenia millenialsów i rozważa granice społecznej normy.
„Dom Gucci” Ridleya Scotta to barwna historia słynnego klanu, który doprowadził do własnego upadku, a także błyskotliwa opowieść o namiętności i krwawej zemście.
„Notting Hill” to komedia romantyczna z Julią Roberts i Hugh Grantem, której oryginalna mieszanka ciepłego nastroju i angielskiego humoru na długo zapada w pamięć.
„Wanda” z 1970 roku w reżyserii Barbary Loden, z główną rolą reżyserki, to oryginalne amerykańskie kino feministyczne i film drogi mocno zapadający w pamięć widza.
Polskie filmy wojenne to fabuły, które szczególnie poruszają i wywołują autentyczne emocje. Poznaj teraz naszą listę 20 najlepszych rodzimych obrazów o wojnie.
„Pieskie popołudnie” to znakomity thriller Sidneya Lumeta z główną rolą Ala Pacino, którego inspiracją stały się prawdziwe wydarzenia: nieudany napad na bank.
Fragmenty zaginionej „Salome” z Thedą Barą z 1918 roku zostały odnalezione! O tym, jak doszło do odkrycia Maks Wieczorski rozmawia z archiwistą Andresem Martinezem.