Trzy unikalne filmy o korespondentach wojennych
Filmy o korespondentach wojennych to poruszające obrazy uświadamiające, jak odpowiedzialnym zadaniem jest demaskowanie przed światem krwawego piekła wojny.
Filmy o korespondentach wojennych to poruszające obrazy uświadamiające, jak odpowiedzialnym zadaniem jest demaskowanie przed światem krwawego piekła wojny.
“Lemony Snicket: seria niefortunnych zdarzeń” w reżyserii Brada Silberlinga to pełna czarnego humoru ekranizacja prozy Handlera, z wybitnymi kreacjami aktorskimi.
„Nocny kowboj” Johna Schlesingera to jeden z najważniejszych filmów amerykańskiego kina kontestacji późnych lat 60., który uderza w popularny mit american dream.
„Dzieci Hiroszimy” Kaneto Shindô to szalenie poruszający film, który pokazuje tragiczne konsekwencje ataku nuklearnego na japońskie miasto w sierpniu 1945 roku.
„Pogarda” to jeden z najważniejszych nowofalowych filmów Jean-Luca Godarda. Reżyser pokazuje tu, czym może być tytułowa pogarda w miłości, a czym w sztuce.
„Harakiri” to najsłynniejszy japoński film demaskujący brutalne oblicze kodeksu bushidō. Swoim dziełem Masaki Kobayashi zapisał się w kanonie światowego kina.
“Wszyscy ludzie prezydenta” Alana J. Pakuli to głośny thriller z głównymi rolami Roberta Redforda i Dustina Hoffmana, przedstawiający kulisy afery Watergate.
„Maratończyk” Johna Schlesingera to legendarny film z Dustinem Hoffmanem w roli głównej, w którym sensacyjny thriller łączy się z głębokim życiowym przesłaniem.
“Trzy dni kondora” Sydneya Pollacka ze wspaniałymi kreacjami aktorskimi Roberta Redforda i Faye Dunaway to świetny thriller polityczny i miłosna historia w jednym.
“Premiera” z 1977 roku w reżyserii Johna Cassavetesa zderza dwa pokrewne i jednocześnie różne światy teatru i kina. Wspaniałą kreację stworzyła tu Gena Rowlands.
“Egzorcysta” W. Friedkina to horror satanistyczny, w którym zło rodzi się z kryzysu tradycyjnych wartości, a zapobiec mu może jedynie powrót do chrześcijaństwa.
“Rozmowa” Francisa Forda Coppoli z Genem Hackmanem to komentarz do politycznych wydarzeń w Ameryce lat 70. oraz refleksja nad omylnością zewnętrznych pozorów.