„Imię róży” – w labiryncie kultury Księgi
„Imię róży” Jeana Jacquesa Annauda to niezwykle udana adaptacja prozy Umberto Eco, która zawiera interesujące spostrzeżenia na temat europejskiej kultury Księgi.
„Imię róży” Jeana Jacquesa Annauda to niezwykle udana adaptacja prozy Umberto Eco, która zawiera interesujące spostrzeżenia na temat europejskiej kultury Księgi.
„La Strada” to arcydzieło Felliniego, które stanowi uniwersalną opowieść o oczyszczającej miłości. W rolach głównych wystąpili Giulietta Masina i Anthony Quinn.
„Rocco i jego bracia” Luchino Viscontiego to złożony portret społecznych przemian we Włoszech i jednocześnie poruszający moralitet z główną rolą Alaina Delona.
„Sok z żuka” Tima Burtona to produkcja, w której typowa dla reżysera groteskowa estetyka i czarny humor służą oswojeniu ludzkiego strachu przed śmiercią.
„Złodzieje rowerów” to poruszający film Vittoria De Siki, który pokazuje ubóstwo jako deprawującą pułapkę i stanowi manifest włoskiego neorealizmu kinowego.
„Wojna państwa Rose” Danny’ego DeVito to świetna komedia z Kathleen Turner i Michaelem Douglasem w rolach głównych, która posiada całkiem poważne przesłanie.
„Trzy kamelie” Irvinga Rappera to film z Bette Davis, który opowiada o ludzkiej zdolności do wewnętrznej przemiany i stanowi wyznanie wiary w psychoterapię.
„Garsoniera” Billy’ego Wildera to wyjątkowy komediodramat, w którym ze wzruszająco-zabawnej historii wyłania się przenikliwy obraz wielkomiejskiej egzystencji.
Film „Wodzirej” Feliksa Falka ze znakomitą kreacją Jerzego Stuhra to obraz deprawującego systemu PRL-u, umożliwiającego karierę najbardziej podłym jednostkom.
„Dziennik panny służącej” Luisa Buñuela to film pokazujący świat naznaczony złem i dzieło, w którym Jeanne Moreau wzniosła się na wyżyny swojego aktorstwa.
„Indochiny” Régisa Wargniera przedstawiają nostalgiczną narrację o (post)kolonialnej Francji, której główną osią jest zjawiskowa kreacja Catherine Deneuve.
„Kochankowie” Louisa Malle’a z 1958 roku to skandalizująca pozycja w dorobku reżysera i jedna z ważniejszych kreacji Jeanne Moreau jako współczesnej pani Bovary.