„Światła wielkiego miasta” – hołd Chaplina dla kina niemego
„Światła wielkiego miasta” to film-legenda. Charlie Chaplin pokazał w nim pełnię swoich aktorskich i reżyserskich możliwości, tworząc arcydzieło niemego kina.
„Światła wielkiego miasta” to film-legenda. Charlie Chaplin pokazał w nim pełnię swoich aktorskich i reżyserskich możliwości, tworząc arcydzieło niemego kina.
“To wspaniałe życie” Franka Capry – piękny film o magii Świąt Bożego Narodzenia – wciąż wzrusza i przypomina o tym, co w życiu najważniejsze.
“Gabinet doktora Caligari” to jeden z najważniejszych filmów w historii kina. Dzieło to miało charakter nowatorski i wpisywało się w poetykę niemieckiego ekspresjonizmu.
„Batman – początek” Nolana to opowieść o bohaterze mesjańskim, którego misją jest odkupienie win Gotham i powstanie z martwych w filmie „Mroczny rycerz powstaje”.
„Cabaret” – film z Lizą Minnelli, który należy do klasyki światowego kina. To właśnie ten obraz wylansował przeboje „Money Money”, „Mein Herr” czy „Maybe This Time”.
“Na wschód od Edenu” to film przywołujący biblijną opowieść z Księgi Rodzaju. Elia Kazan tropem Johna Steinbecka buduje historię o trudnych męskich relacjach.
Film “Casablanca” to przykład amerykańskiego kina noir. Ta wojenna opowieść jest nie tylko miłosnym melodramatem, ale także wielopoziomowym palimpsestem.
“Nosferatu” to film o ciemnej naturze erotyzmu, która gubi człowieka. Nieokiełznany seks jest tu utożsamiony z winą doprowadzającą do destrukcji całej cywilizacji.
“Pół żartem pół serio” to film, w którym Marilyn Monroe zagrała jedną z najwybitniejszych ról. Wilder z przymrużeniem oka opowiada tu o problemach erotycznych.
“Dolce vita” – film Felliniego, który wyznacza kanon najlepszych dzieł w historii kina. Opowiada o kryzysie kultury, w której wszystko staje się towarem.
“Tam, gdzie rosną poziomki” to dzieło Ingmara Bergmana, w którym najwyraźniej widać mistyczną wrażliwość jego twórcy. Miłość, śmierć, przemijanie – oto najważniejsze problemy filmu.
“Pancernik Potiomkin” Siergieja Eisensteina to żelazna pozycja klasyki filmowej. Dzieło zalicza się do arcydzieł filmu radzieckiego i szczególnych osiągnięć montażu.