„Mama i dziwka” – portret buntowników ’68 roku
„Mama i dziwka” to jeden z najbardziej skandalizujących portretów dzieci rewolucji 1968 roku. Jean Eustache balansuje tu na granicy filmu i własnej biografii.
„Mama i dziwka” to jeden z najbardziej skandalizujących portretów dzieci rewolucji 1968 roku. Jean Eustache balansuje tu na granicy filmu i własnej biografii.
„Jesienna dziewczyna” z Kaliną Jędrusik w roli głównej przeniosła widzów w świat starego polskiego kina i jego wybitnych kobiecych postaci. Zobacz teraz relację.
„Kolekcjonerka” to jedno z sześciu ogniw „Opowieści moralnych” Erica Rohmera, w których nowofalowy reżyser z ironią przygląda się rewolucji seksualnej we Francji.
„Ucieczka skazańca” stanowi przykład wielkości kina Roberta Bressona. Autentyczna historia więźnia z czasów II wojny światowej posiada tu sensy alegoryczne.
„Cena strachu” Clouzota to świetny, trzymający w napięciu thriller, który jednocześnie stanowi wzorcową wykładnię francuskiego egzystencjalizmu w duchu Camusa.
„Komedianci” to film, którym Marcel Carné zapoczątkował powojenną epokę francuskiego kina, składając hołd wielowiekowej sztuce aktorstwa i galijskiej tradycji.
„Brzask” jest jednym z najważniejszych dzieł Marcela Carné i jego symbolicznej poetyki. To również odmalowanie dekadenckich nastrojów przedwojennej Francji.
„Pod dachami Paryża” to słynna komedia w reżyserii René Claira, która za pomocą obrazu i ulicznych piosenek oddaje niepowtarzalny klimat francuskiej stolicy.
„Towarzysze broni” Jeana Renoira to francuskie arcydzieło i uniwersalny manifest pacyfizmu. Zobacz teraz analizę jednego z najwybitniejszych filmów w historii kina.
„Jesienna dziewczyna” to cykl spotkań o kobietach polskiego kina, zorganizowanych przez WDK w Rzeszowie, których pierwszą bohaterką będzie legenda: Kalina Jędrusik.
„Windą na szafot” to klimatyczny film kryminalny Louisa Malle’a, w którym urokliwe zdjęcia i jazzowe improwizacje współgrają ze zjawiskową kreacją Jeanne Moreau.
„Marsjanie atakują” z 1996 roku to komedia science fiction typowa dla kina Tima Burtona: pełna groteski, surrealizmu, kiczu i specyficznego poczucia humoru.