„Contratiempo” – czyli zabił czy nie zabił?
„Contratiempo. Niewidzialny gość” jest świetnie zrealizowanym hiszpańskim kryminałem w reżyserii Oriola Paulo. To opowieść o zbrodni i karze w mrocznym klimacie.
„Contratiempo. Niewidzialny gość” jest świetnie zrealizowanym hiszpańskim kryminałem w reżyserii Oriola Paulo. To opowieść o zbrodni i karze w mrocznym klimacie.
„Monachium” to interesująca produkcja Netflixa, która wzbudza silne emocje, ponieważ buduje czytelną analogię pomiędzy wydarzeniami 1938 roku a historią najnowszą.
„Wieża. Jasny dzień” to reżyserski debiut Jagody Szelc. Autorka dokonuje w nim diagnozy współczesnego świata, zwracając uwagę m.in. na kryzys wartości rodzinnych.
“Tajemnice Silver Lake” Davida Roberta Mitchella to młodzieżowy film, który urzeka bogactwem odniesień do popkultury, zwłaszcza do legendarnych ikon kina.
„Jak pokochałam gangstera” Macieja Kawulskiego nie utrzymał poziomu „Jak zostałem gangsterem”. A kobieca rama narracyjna powiela tradycyjne, skłamane stereotypy.
„Nie patrz w górę” Netflixa to zjadliwa satyra na popkulturę i ostrzeżenie przed pułapką manipulacji, jaką zarzucają na nas wielki biznes, polityka i media.
„Wykopaliska” z Netflixa to fascynująca opowieść w reżyserii Simona Stone’a, która prowokuje pytania o istotę historii i możliwości poznania tego, co minione.
„Królowa” – film Stephena Frearsa i Petera Morgana z 2016 roku to przede wszystkim aktorski popis Helen Mirren, która pokazała nieznaną światu twarz Elżbiety II.
„Proces Siódemki z Chicago” to interesujący dramat sądowy, który warto obejrzeć choćby ze względu na odtworzenie niespokojnego klimatu Ameryki lat 60. XX wieku.
Film „Geniusz” to historia o hermetycznym świecie literackim, opowiedziana właśnie w taki sposób: jakby narracja wykreowana przez literaturę dominowała nad realnością.
„Jojo Rabbit” to film ważny i potrzebny. Pokazuje bowiem, w jaki sposób nawet najbardziej absurdalna ideologia może przejąć władzę nad ludzkim sercem i umysłem.
„Irlandczyk” to bardzo osobisty film Martina Scorsese. Hollywood w starym stylu powraca, by podsumować dzieło mistrza, ale też zadać ostatnie najważniejsze pytania.